רה"מ נתניהו: "לא תהיה יותר עקירה של יישובים בארץ ישראל"

איתי גדסי No Comments on רה"מ נתניהו: "לא תהיה יותר עקירה של יישובים בארץ ישראל"

כ-10,000 איש השתתפו באירוע לציון חגיגות יובל שנים להתיישבות בשומרון • ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "לא תהיה יותר עקירה של  ישובים בארץ ישראל, לא יעקרו ישובים. אגב זה הוכח שזה לא עוזר לשלום, עקרנו ישובים מה קיבלנו? קיבלנו טילים" • ראש מועצת שומרון, יוסי דגן: "הערב הזה הוא התגשמות חלום של דורות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השומרון לובש חג. כ-10,000 איש הגיעו הערב (ב') לאירוע המרכזי לציון 50 שנים להתיישבות בשומרון –  באזור תעשייה ברקן במעמד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו וראש מועצת שומרון יוסי דגן ובנוכחות: שר החינוך מר נפתלי בנט, השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן, שר התחבורה ח"כ ישראל כץ, שר הכלכלה ח"כ אלי כהן, שר המדע והטכנולוגיה ח"כ אופיר אקוניס, השרה לשוויון חברתי ח"כ גילה גמליאל. סגן השר ח"כ מייקל אורן, סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי, סגן שר הביטחון ח"כ אלי בן דהן, ח"כ ענת ברקו, ח"כ יהודה גליק, ח"כ שולי מועלם, ח"כ מוטי יוגב, ח"כ בצלאל סמוטריץ וח"כ ניסן סלומיאנסקי

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את נאומו ופנה למשפחות הנעדרים "המשפחות היקרות שאיבדו את יקיריהם ובהם משפחת סולומון ומשפחת גולדין היקרות, ליבנו עם יגונכם הנורא, ליבנו עם גבורתכם ולא נרפה עד שנחזיר את הבנים הביתה".

נתניהו סיפר "אני בא מכאן לכאן  מפגישה עם המזכיר הכללי של האו"ם כולנו פועלים גם בחזית הזאת. למטרה הקדושה הזאת. אני מאוד נרגש להיות כאן. כי לא רחוק מכאן, נמצא בית ספר על שמו של אבי בן ציון נתניהו זכרונו לברכה חסיד השומרון, חסיד ארץ ישראל, חסיד גדול של נצח ישראל ואני זוכר אני זוכר את הגעתי לכאן בפעם הראשונה לפני חמישים שנה, אני זוכר את המסעות שלי כאן בתור חייל בשומרון, אני זוכר כיצד נפעמתי והתרגשתי שאני דורך על אותם מקומות של אבות אבותינו וידעתי לאן אני הולך והכרתי כל מקום כי קראתי עליו בספר הספרים אני זוכר את הערפל הסמיך באחד הניווטים. הערפל הסמיך על הר גריזים בשעת בוקר מוקדמת. אני זוכר את ההתרגשות שאחזה בי כשהגעתי לשילה במקום שבו עמדה מלכות ישראל. אני חייב להגיד לכם, הנוף היה מדהים, ההתרגשות שלי לא ידעה גבולות אבל גם השממה הייתה מדהימה ואמרתי לעצמי איך יכול להיות איך יכול להיות, שהמקום הזה שהוא כל כך מרכזי בתולדות עמינו וארצנו, שומם. ואמרתי יום אחד, יום אחד יהיה פה ישוב גדול ויום אחד יהיה פה מוזיאון. ממש כך.

רה"מ הוסיף: "אנחנו שומרים על ההתיישבות ומחזקים אותה ואנחנו עושים זאת בשיקול דעת, בשכל ישר באחריות. אנחנו מקדמים את סלילת הכבישים העוקפים אני יודע כמה הדבר הזה חשוב כדי שהדבר יתרום לבטיחות וגם לביטחון בדרכים. אנחנו מטפלים בצורכי החינוך, התעשייה והתעסוקה. אנחנו עושים זאת משתי סיבות, הסיבה הראשונה היא פשוטה, זוהי נחלת אבותינו, זוהי ארצנו. חזרנו לכאן כדי להישאר לתמיד לא תהיה יותר עקירה של ישובים בארץ ישראל, לא יעקרו ישובים. אגב זה הוכח שזה לא עוזר לשלום, עקרנו ישובים מה קיבלנו? קיבלנו טילים. ובכן זה לא יהיה יותר. ויש סיבה שניה שאנחנו מטפחים ושומרים על המקום הזה כי הוא שומר עלינו. השומרון הוא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל. לא רק שהוא ערש עמינו הוא מפתח לעתידנו עם המצוקים הגבוהים הללו. המצוקים הגבוהים שהר בעל חצור והר כביר נראת הארץ מקצה לקצה. אני מבקש מכם רק לחשוב, אגב אני אומר את זה לכל מי שמבקר כאן אני אומר את זה למנהיגים הזרים שבאים, אני אומר להם דמיינו שעל הפסגות הללו שחולשות על גוש דן, דמיינו שהיו פה כוחות האיסלם הקיצוני, זה היה מסכן אותנו אבל זה היה גם מסכן אתכם, את כל שכננו, את האזור כולו, למעשה את המזרח התיכון כולו. משום שמגרעינים כאלה צומחת רעה,  לאור כל מה שמתרחש סביבנו במזרח התיכון אפשר רק לדמיין את התוצאות אבל קודם כל עלינו על כביש שש, על שדה התעופה הבינלאומי בן גוריון ולכן איננו מוותרים, איננו מרכינים ראש, איננו מתקפלים, אנחנו שומרים על השומרון  ולמי שמבקשים לעקור נטוע, אנחנו נעמיק שורש נבנה, נחזק ניישב.

נתניהו התייחס גם לעניין פסיקת בג"צ על המסתננים: "בעניין המסתננים יש שלוש רגליים למדיניות שלנו. קודם כל אותה גדר שבלמה כליל את ההסתננות לתוך מדינה ישראל. שנית הסכמים שחתמתי עם מדינות באפריקה כדי לקבל בחזרה את אותם מסתננים שכן הגיעו. ושלישית אכיפה אבל לאור ההתפתחות היום אנחנו נצרך לחוקק חוקים חדשים שיאפשרו לנו לממש את המדיניות שלנו ולהוציא את המסתננים הבלתי חוקיים אל מחוץ לגבולות ארצינו.

"ידידי, באתי היום לשומרון כדי להצדיע קודם כל לכם. להצדיע לכם על החלוציות על רוח,  על האמונה, על ההתמדה. באתי להתרשם בהתגשמות חזון הנביאים "עוד תטעי כרמים בהרי שומרון" באתי מירושלים ואני חוזר אליה בידיעה שיחד נשמור על השומרון והשומרון ישמור עלינו. אחי ואחיותי לדרך תודה רבה לכם המשיכו להצמיח המשיכו להפיץ אור גדול, ברכות חמות ביום חגכם מזל טוב לשומרון".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן אמר: "אנחנו קוראים לך אדוני ראש הממשלה. לחזור לבנות את גנים כדים חומש ושאנור. "יש בידך הזדמנות היסטורית להיות המנהיג שיירשם בספרי ההיסטוריה כמי שהחזיר את עם ישראל לכל חלקי ארצו.

עוד אמר: "תן לנו את הכוח להגשים את חזון הנביאים במלואו להגשים את החלום הציוני שאתה שותף מלא לו. תגדיל את הבנייה בהתיישבות. עזור לנו לבנות מחדש את גנים. כדים. שאנור חומש עמונה. מגרון. וכל יישובי גוש קטיף. עזור לנו לחזור לקבר יוסף ולבנות ישובים חדשים. זה בידיים שלך. זו שעתך הגדולה. יש לך ההזדמנות להירשם בספרי ההיסטוריה כמנהיג שהחזיר את עם ישראל לכל חלקי ארצו. כדוד ושלמה בשעתם. כעזרא ונחמיה. חמישים שנים אנחנו פה בונים יישובים, זורעים חינוך וקוצרים חינוך השיגים!"



0 תגובות